Nyhedsbrev – april 2018

Det månedlige nyhedsbrev er udkommet.

Skrevet tirsdag d. 27. marts 2018

Hjertecafé med foredrag

Tidspunkt Torsdag den 5. april klokken 15:00 – 17:00.

Sted: Sundhedshus Amager, Hans Bogbinders

Allé 3, Indgang 7, mezz, 2300 København S.

OBS: Indgang 7 er inde i gården.

Emne: ”Med Sisyfus ombord”.

En fortælling om en hjertepatients forsøg på singlehanded jordomsejling i 3 år.

Foredragsholder: Henning Benning Böhm.

Henning Böhm har sendt os et resumé af foredraget, og heri står blandt andet, at Henning i løbet af 2010 fik 4 blodpropper i hjertet, og lægen vurderede, at han kun havde 33% chance for at overleve. Det fik Henning til at beslutte sig for at sejle til USA med katten Felix som eneste selskab. Henning kom ud for at måtte kalde ”Mayday”, fik 14 tænder slået ud, blev indlagt på hospital i USA (på grund af 3 blodpropper yderligere) o.s.v. o.s.v. En fantastisk beretning om en indholdsrig tur, hvor Henning heldigvis også mødte meget venlighed og hjælpsomhed.

Alle er velkomne – ingen tilmelding – bare mød op.

Landsindsamling

Hjerteforeningen København S er igen med, når Landsindsamlingen løber af stabelen den 22. april 2018. For at få et godt resultat, opfordrer vi hermed medlemmer, deres familier og pårørende til at del-tage.

Hvert fjerde menneske i Danmark dør af en hjerte-kar-sygdom. Det er alt for mange. Derfor er der brug for forskning, både når det gælder forebyggelse og behandling af hjertesyge.

Hjerteforeningens landsindsamling er en af tre vigtige forudsætninger for, at Hjerteforeningen kan donere penge til forskningen i hjerte-kar-sygdomme. De to andre er Hjertegalla på TV2 Charlie og arv.

For at dække hele København S, har vi brug for flere indsamlere. Har du og/eller nogle, du kender lyst til at være indsamler søndag den 22. april og samtidig få motion i det friske forår, kan du melde dig via dette link: hjerteforeningen.dk/indsamler

Du behøver ikke være medlem af Hjerteforeningen for at være med. At være indsamler den 22. april er også at støtte hjertesagen. Når du har meldt dig på linket, får vi i Lokalforening-en København S automatisk besked om, at du har meldt dig.

På indsamlingsdagen har Hjerteforeningen Køben-havn S ”hovedkvarter” i Sundhedshuset. Der er gode parkeringsforhold lige uden for, og tager man linie 5C, skal man stå af ved Sønderbro Apotek og følge skiltene til Sundhedshuset.

Du kan hente dit indsamlingshjerte fra kl. 9.00. Det skal afleveres igen inden kl. 15.00. Efterfølgende vil det være muligt via nettet at få kendskab til, hvor meget man selv har samlet ind.

Vi håber, at der også er i år er mange børn, der har lyst til at gå en rute sammen med deres forældre, og vi sørger for, der både er lidt lækkert til børnene og de voksne på indsamlingsstedet.

Vi ses på indsamlingsdagen søndag den 22. april 2018

Kontaktperson Birgit Erichsen, telefon: 26 85 41 89

Charlies Hjertegalla

TV2 åbner op for at alle kan se TV2 Charlie den 22. april kl. 21:00 – selv om man ikke normalt har adgang til denne kanal. Kan også ses på TV2 Play.

Faste aktiviteter

Hjertemotion er startet igen 6. januar 2018 og sidste gang er 5. maj 2018.

Hjertecafé med foredrag er planlagt til den den 3. maj klokken 15:00 – 17:00. Mere om dette i næste nyhedsbrev.

Gåture på Amager Fælled

Hver søndag kl. 10:00 til og med 16. december 2018.

Startsted: DR Byens metrostation, og vi slutter samme sted. Ruten er Hjertestien på Amager Fælled.

(Ruten er i alt på mellem 4 og 5,5 km).

Flemming har meddelt, at sommerens gåture starter torsdag den 17. maj klokken 19:00.

Skovtur 10. maj 2018

På Kristi Himmelfartsdag har vi i de sidste år haft hyggelige skovture. Flemming er ved at planlægge, hvad der skal ske denne dag.

Mere om det i nyhedsbrevet for maj

Kalender og Facebook

Vores aktiviteter indsættes løbende i vores kalender, og ligeledes omtales de på vores Facebook-side:

Kalender: http://kbhs.hjerteforeningen.dk/

Facebook: www.facebook.com/hjerte2300s