<>Facebook logoIkon-TelefonSlice 1HF Logorip_downSlice 1Slice 1

Hjerteforeningen København S

Kystvandring – på cykel.

Kystvandring 2018 – på cykel! langs Kalvebod Fælleds kyst med start fra Naturcenter Amager.

Igen i år arrangerer Hjerteforeningen i København S og DN København cykeltur rundt langs Kalvebod Fælleds kyst. Denne kyst er helt speciel, fordi den er kunstig! Vi cykler stille og roligt fra Naturcenter Amager ud over Københavns største inddæmmede naturområde til fugletårnene på den nyeste dæmning, som blev færdig i 2012.

Vi får en friluftsvejleder med fra Naturcenter Amager. Iben er biologistuderende og MEGET lokalkendt på Kalvebod Fælled og ved samtidig en masse om naturen.

På turen snakker vi om områdets historie, samtidig med vi nyder den smukke og afvekslende natur. Vi cykler stille og roligt, og der vil være forskellige stop ind imellem.

Medbring gerne drikkevarer og eventuelt noget let spiseligt. Der er ingen spisepause!

Ruten vil være på i alt ca. 14 – 16 km.

Læs mere om Kystvandringen her: www.kystvandringen.dk

Tidspunkt: Søndag den 10. juni 2018.

Start: Klokken 11.00 ved Friluftshuset – Naturcenter Amager.

Slut: Cirka klokken 14 ved Friluftshuset.

Medbring gerne egen cykel – eller lej én ved Friluftshuset for 40 kroner. Der er cykler til både større børn og voksne.

Turen er gratis – der er ingen tilmelding – bare mød op.

Praktiske oplysninger

Friluftshuset - Naturcenter Amager