<>Facebook logoIkon-TelefonSlice 1HF Logorip_downSlice 1Slice 1
Hjerteforeningen København S

KYSTVANDRING -2017 – på cykel! Langs Kalvebod Fælleds kyst, med start fra Naturcenter Amager.

Skrevet torsdag d. 11. maj 2017

Igen i år arrangerer Hjerteforeningen i København S og DN København cykeltur rundt langs Kalvebod Fælleds kyst. Denne kyst er helt speciel, fordi den er kunstig! Vi cykler stille og roligt fra Naturcenter Amager ud over Københavns største inddæmmede naturområde til fugletårnene på den nyeste dæmning, som blev færdig i 2012.

Guiden på turen er Iben Hagedorn.

Iben er biologistuderende og ansat som Friluftsvejleder ved Naturcenter Amager. Iben er MEGET lokalkendt på Kalvebod Fælled og ved samtidig en masse om naturen.

Vi vil cykle ud over fælleden og dæmningen rundt.

På turen snakker vi om landskabet, den gamle havbund og områdets historie, samtidig med vi nyder den smukke og afvekslende natur. Der vil være forskellige stop, hvor Iben fortæller nogle særlige historier fra området.

Medbring gerne drikkevarer og evt. noget spiseligt.

Ruten vil være på i alt ca. 16 km.

Læs mere om Kystvandringens dag her: www.kystvandringen.dk

Tidspunkt: Søndag den 11. juni 2017.

Start: Klokken 11.00 ved Friluftshuset, Naturcenter Amager.

Slut: Cirka klokken 14 ved Friluftshuset.

Medbring gerne egen cykel – eller lej en ved Friluftshuset for 30 kroner. Der er cykler til både større børn og voksne.

Turen er gratis og der er ingen tilmelding – bare mød op.